2012. május 1., kedd

Vakságom újra vágyom

Vak voltam, nem láttam arcod,
sem körülötted a fényeket,
tapogattam e szagmentes világot
s jártam szakadék széleket,

de nem, sohasem féltem,
lelkem sötétje magam voltam,
némasággal kísértem ezt,
mindig ridegen és holtan,

de illatod lassan szállt felém,
a sötétségben Isten megáldott.
színek születtek szelíden belém,
életet küldött, nem fakó álmot,

s halálból született szemem,
láttam virágokat, kéklő eget,
láttam felhő szerelmes táncát,
s hogy lábammal hová megyek.

De látom halvány arcod is
rá gond szőtt mély ráncokat,
ajkad szótlan reszketését,
szemedben vívott ádáz harcodat.

Bár ne látnék, lennék vak újra,
s csak érezném tükör lelked,
nem fájna örök árvaságod
és rabláncra vert fehér tested,

Én csak tapogatóznék tovább
kínzó hajnali félhomályban,
eltűnt harmat, s sóhaj lennék
szíved sötét árnyékában.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése